Szkolenia motorowodne

Dlaczego warto zapisać się na kurs i zdobyć patent motorowodny?

Jeśli chciałbyś prowadzić motorówkę lub na skuter wodny, jest to kurs dla Ciebie – nauczymy Cię, jak robić to bezpiecznie, a zarazem efektownie. Patent sternika motorowodnego da Ci uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowych bez ograniczenia mocy silnika po wodach śródlądowych oraz morskich na łodziach o długości do 12 m w odległości 2 Mm od brzegu lub po morskich wodach osłoniętych. Po morzu w porze dziennej. Jest on przydatny nie tylko dla  miłośników motorówek, ale także nurków, ratowników, wędkarzy, żeglarzy.

Podczas egzaminów wykorzystywane są jednostki, na których kursanci wcześniej trenowali manewry.

Zapraszamy na kursy w każdy weekend począwszy od maja do końca września w Węgorzewie

SZCZEGÓŁY

 

  • cena: 590 zł
  • miejsce szkolenia: Węgorzewo
  • transport: Własny
  • kadra: Profesjonalni instruktorzy i trenerzy

WARUNKI PŁATNOŚCI

CENA ZAWIERA:

  • szkolenie teoretyczne
  • szkolenie praktyczne
  • materiały szkoleniowe
  • opiekę instruktorów i trenerów
  • paliwo do motorówki

CENA NIE ZAWIERA:

  • opłat egzaminacyjnych oraz za wydanie patentów. Sternik motorowodny: 250/125 zł/ opłata egzaminacyjna + 50 zł wydanie patentu

Kurs na patent Motorowodnego Sternika Morskiego przygotowuje do samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie jachtem motorowym.
Podczas kursu prowadzone są zajęcia teoretyczne obejmujące wiedzę ze wszystkich działów wymaganych na egzaminie: ratownictwa, meteorologii, locji morskiej, przepisów oraz nawigacji.

Szkolenie praktyczne obejmuje zaawansowane ćwiczenia manewrowe w porcie.

Uczestnicy

Patent morskiego sternika motorowodnego skierowany jest do osób chcących podnieść swoje dotychczasowe kwalifikacje lub posiadających wcześniejsze doświadczenie w żeglarstwie lub sportach motorowodnych. Dzięki uprawnieniom morskiego sternika motorowodnego, można prowadzić jachty bez ograniczenia mocy po wodach morskich

Uprawnienia morskiego sternika motorowodnego

  • prowadzenie jachtów motorowych do 18 m długości po wodach morskich bez ograniczeń odległości
  • prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
  • brak ograniczenia mocy silnika

Wymagania

  • ukończone 18 lat
  • posiadanie patentu STERNIKA MOTOROWODNEGO nie jest wymagane
  • staż odbycia co najmniej dwóch rejsów morskich w czasie 200h żeglugi po wodach morskich (staż odbyty na jachtach żaglowych lub motorowych po wodach morskich. Druki potwierdzające odbycie stażu: jeśli pełniłaś/eś funkcję załoganta OPINIA Z REJSU, jeśli pełniłaś/eś funkcję kapitana KARTA REJSU).

SZCZEGÓŁY

 

  • cena: 590 zł
  • miejsce szkolenia: Węgorzewo
  • transport: Własny
  • kadra: Profesjonalni instruktorzy i trenerzy

WARUNKI PŁATNOŚCI

CENA ZAWIERA:

  • szkolenie teoretyczne
  • szkolenie praktyczne
  • materiały szkoleniowe
  • opiekę instruktorów i trenerów
  • paliwo do motorówki

CENA NIE ZAWIERA:

  • opłat egzaminacyjnych oraz za wydanie patentów. Motorowodny sternik morski: 350/175 zł/ opłata egzaminacyjna + 50 zł wydanie patentu

Jak się bawić to na wodzie! My nauczymy cię robić to bezpiecznie i odpowiedzialnie.

Oprócz zdobycia licencji będzie można nauczyć się wielu praktycznych rzeczy od instruktorów!

Warunki:

  • ukończony 18 rok życia
  • posiadanie dowolnego patentu motorowodnego

SZCZEGÓŁY

 

  • cena: 450 zł
  • miejsce szkolenia: Węgorzewo
  • transport: Własny
  • kadra: Profesjonalni instruktorzy i trenerzy

WARUNKI PŁATNOŚCI

CENA ZAWIERA:

  • szkolenie teoretyczne
  • szkolenie praktyczne
  • materiały szkoleniowe
  • opiekę instruktorów i trenerów
  • paliwo do motorówki

CENA NIE ZAWIERA:

  • opłat egzaminacyjnych oraz za wydanie patentów. Licencja na holowanie narciarza: 250/125 zł/ opłata egzaminacyjna + 50 zł wydanie patentu

SZKOLENIE: praktyczne, dla początkujących

CEL SZKOLENIA: przygotowanie do bycia skipperem śródlądowym

WYMAGANE DOŚWIADCZENIE: ukończone 14 lat

Mimo, iż w Polsce na jachty o długości do 7,5 m nie wymagane są żadne uprawienia, a tych jachtów jest u nas najwięcej, to my jednak zachęcamy do zdobywania praktycznej wiedzy żeglarskiej potwierdzonej naszym certyfikatem. Wszystkiego można się nauczyć samemu, ale może to trwać bardzo długo, a czasami koszt takiego doświadczenia może być bardzo bolesny. Program szkolenia w naszym systemie ogranicza się do minimum, które jest niezbędne do tego, aby bezpiecznie prowadzić jacht i poradzić sobie w różnych sytuacjach. W szkoleniu na poziomie Inland skipper’a kładziemy nacisk na: bezpieczeństwo, umiejętność manewrowania jachtem na żaglach i na silniku, przepisy, meteorologię, budowę jachtu, ale również kładziemy duży nacisk na aspekty związane z ochroną środowiska.

Od osób, które chcą zdobyć taki certyfikat wymagamy również, aby były one przeszkolone w zakresie udzielania pierwszej pomocy. W obecnych czasach każdy wykształcony człowiek powinien posiadać taką umiejętność – a tym bardziej osoba, która ma odpowiadać za innych.

SZKOLENIE: praktyczne, dla początkujących

CEL SZKOLENIA: przygotowanie do bycia skipperem

WYMAGANE DOŚWIADCZENIE: ukończone 16 lat, jeden rejs morski

Jest to stopień amatorski i wystarcza, aby samodzielnie wynająć jacht morski do żeglugi rekreacyjnej. Umożliwia on pływanie praktycznie na wszystkich akwenach czarterowych. Osoba posiadająca taki certyfikat powinna posiadać wszelkie umiejętności na zadawalającym poziomie, aby samodzielnie prowadzić jacht morski w porze dziennej w strefie przybrzeżnej . Od osoby takiej oczekujemy, żeby radziła sobie z manewrami w porcie, umiała prowadzić nawigację, sprawnie i bezpiecznie obsługiwała jacht, aby nie wychodziła na morze bez aktualnej prognozy pogody oraz była przykładem dla innych w zakresie rozsądnego korzystania z dobrodziejstw naszego środowiska naturalnego. Aby uzyskać ten certyfikat nie wymagane są żadne dodatkowe kursy (np. pierwsza pomoc, UKF, itp.)

Oczywiście niezwykle ważne jest poczucie odpowiedzialności i jest to jedno z podstawowych kryteriów wydania certyfikatu.

Jest to certyfikat przeznaczony dla tych, którzy planują pływać głównie po ciepłych wodach (akweny Morza Śródziemnego, Wysypy Kanaryjskie, Karaiby itp.). Certyfikat ten potwierdza nasze umiejętności w momencie zdobywania go ale absolutnie nie powinien nas ograniczać, kiedy zdobyte doświadczenie i praktyka umożliwią nam rozszerzenie akwenów, na których pływamy.

SZKOLENIE: praktyczne, dla średnio zaawansowanych

CEL SZKOLENIA: przygotowanie do bycia skipperem rejsów morskich

WYMAGANE DOŚWIADCZENIE: ukończone 18 lat, 28 dni na morzu w minimum 2 rejsach po 2 różnych akwenach,

To również stopień amatorski ale przeznaczony jest dla dosyć zaawansowanych motorowodniaków, którzy planują wyprawy na wody pełnomorskie. Potwierdza umiejętności wystarczające do pływania w żegludze pełnomorskiej.

Od posiadacza takiego certyfikatu wymagana jest większa biegłość w zakresie obsługi jachtu, nawigacji, prowadzenia manewrów i planowania rejsów morskich. Z jednej strony jest to certyfikat potwierdzający bardziej obszerną wiedzę i doświadczenie żeglarskie w żegludze amatorskiej, na poziomie wyraźnie wyższym niż inshore skipper.

Co tygodniowy kurs w Węgorzewie

zapisz się na kurs